Sidang Meteor

Saturday, September 5, 2009

Baru Aku Faham...


td aku ade chat ngan sorg kwn aku..lame dah tak chat,tanye kabor... sembang itu ini.. terkeluarlah kisah2 lama...dari ape yg aku sembang ngan mmber aku ni,aku tersandar memikir ngan lebih mendalam laei.. n trus berfikir..skang aku baru faham..skang baru aku megerti... skang juga aku harus berundur dan stop dr melakukan keje2 gile tu.. korang pernah d dumb dek gf/bf korng tk???... pd meke2 yg prnah,yg dh lalui n baru d dumb,betapa sakitkan???..
betapa pedihkan??.. betapa hancurnye hatikan??.. sampai tahap xnk hdup dh dlm alam smsta ni.. pergh,ape punyer dasyatlah d dumb ni..n then, bile kita yg kena dumb ni still laei terhegeh2 merayu2..
still laei wait gf/bf return back.. bagai naik rak.. bg aku, antra girlz n boyz yg kna dumb dek gf/bf masing2, aku siankan yg girlz sbb kalu diorg merayu tahap dewa 80 dh,ibarat maruah n martabat seorg wanita jatuh.. aku teringt kata2 sorng mmber aku,"dh2lah merayu..dhlah2 ingt.. makin kau buat sume tu makin tinggi keegoaan dia".. korang fahamkan ape yg aku mksudkan..member yg aku chat td ni aku blh letak ye dlm ktgori "insan yg meninggalkan"..
aku ade tanye dia sama ada ex dia prnah tak call or msj2 dia n then mmber aku jwb prnah tp sepatah haram pun mmber aku xbalas.. n then aku tnyeklah blik yg kau ni xde satu habuk rase nk blas..korang tau tak ape ye jwb... 'x'.. ni je ye jwb.. pergh,gtu je... jwpan dialah yg buat aku tersedar n terbangun dari tido selama nie... nk gelak pun ade.. nak nangis pun ade..
sume perasaan ade.. gile btl r CINTA,HATI & PERASAAN ni... aku juga tertanya dalam diri,hanya kerana HATI & PERASAAN sudah tawar, amat mudah kita d lupa n d benci... pergh,siap kena maki lagi tu.. kadang2 aku tak pahamlah.. nape??.. nape???..
aku pun sebenarnye pernah kena dumb dek ex-pkwe aku dulu... 1st aku kena dumb, aku akui aku xleh kawal diri.. aku jd lost.. btl2 down.. aku jadi xtentu arah..sakit,perit,pedih & macam2 laei perasaan dalam sanubari aku ni.. berbulan2 jugak aku amik mase ntuk tegak kembali.. untuk stand up balik & kembalikan semangat aku.. aku jmpa kaunselor.. aku jmpa ustaz.. pelbagai cara telah aku usahakan untuk cari keceriaan aku dulu.. aku merayu2.. betapa TUHAN je tau betapa sakitnye aku.. aku still anto msj.. anto lagi walaupun aku tau yg dia takkan balas.. aku d dumb begitu hebat sekali.. pergh,sakit bai kena dumb ni.. tapi aku tak sedikit pun salahkan dia..dia tak salah... maybe aku yg salah.. aku tak perfect ntuk dia.. CINTA HADIR TATKALA KITA XMEMERLUKANNYA TAPI IA AKAN HILANG TATKALA KITA AMAT PERLUKANNYA... yg pnting aku doakan dia agar ye bahagia ngan insan yg tersayang.. kenangan memang xdapat d lupakan tp kita blh abaikan.. skang kalu aku lost aku amik wuduk n ngadap DIA.. n then aku p satu tmpat ntuk luahkan ape yg dalam ati aku ni.. tp aku akui juga ada jgak kalu terlampau rndu kat ye,aku usha2 gak msj ngan ye walaupun aku tau ye xkan sesekali membalasnye.. ruang ntuk aku sudah tiada..
apa2 pun aku harus berterima kasih kat ye coz kerana dia aku kenal ape itu sebenarnya CINTA.. dari dia jugak aku dapat faham ape itu kesakitan,kekecewaan... dialah yg menyedarkan aku tentang betapa hidup ini hanya mainan dunia..
tp sebenarnye itulah realitinye...korang nak impian korang jd kenyataan,puas sudah korang usaha namun xprnah nampak hasil.. korang nak harapan korang jadi realiti tp sikit pun korang xdpt...hdup ibarat roda,yang kadang2 kita d atas.. yg kadang2nya kita
d bawah..dulu kitalah intan payung meke..dulu kitalah harta meke..dulu kitalah segala2nya.. namun bila HATI dah tawar,berkecai,hancur sumenye jd kucar belana,kacau bilau.. kita akan d bnci..d cemuh..d maki..n macam2 laei.. tp bila d renung balik n fikir sedalm2nya sbnrnya ade sejuta hikmahnye..ape yg terjadi dalam perjalanan hdup kita ni,sbnarnya ALLAH amat2 syang kat kita..DIA xnk kita terus alpa n leka dalam jerat CINTA MANUSIA.. memng CINTA itu satu anugerah terhebat dari-NYA tapi bilamana kita tersilap memandunye,akan terpesonglah namun bila kita true drive,InsyaAllah,DIA akan bantu kita ntuk sama2 menempuh dugaan n ujian hidup.. ade insan yg lebih baik lagi dr dia yg sedang menanti kita d depan just cuma BERSABARLAH..
tingkatkan iman anda..aku pun begitu..dekatkan diri pd YANG BERHAK..
YG SEBETUL2NYA ALLAH SWT PANGGIL KITALAH TU UNTUK KEMBALI KEPADA FITRAHNYA...THINK IT!!!!!!!!!!!

p/s: antara d sakiti n menyakiti,mne yg lbh hbat keperitannya??...jagalah HATI,andai ia terhakis,padahlah jwbnya..THANKS MY OLD LUV..


post signature



4 MeTeoR:

noorafzan.blogspot.com said...

sedihnya..
penah gak kena dulu..

ruby said...

sume makhluk ade jalan ceritanye yg tersendiri,kak afzan..

Anonymous said...

erm..what goes up..will come down..no matter wut..yang penting happy..

ruby said...

to gizbo:
let bygones be bygones..tul tak,gizbo??..hehehee..stand up n find ur new life..i can!!!!!!!!!!

myfreecopyright.com registered & protected

 
METEOR GARDEN,u da best!!