Sidang Meteor

Saturday, January 22, 2011

:::Dua Citer Dalam Satu Malam:::

satu malam ade dua citer...

citer pertama.....

satu nombor yang dah lama xmuncul2,kembali muncul...ntahlah kenape...pada mula aku aku xberapa layan sebab aku xknal,so,buat ape aku nk layankan..??..ahakz...ibarat lagu Kristal tu 'Luahan Hati'...ayaks..ingtan aku m'imbau kmbli pertemuan aku n dia....

2009,sethun selpas aku clash ngan 1st luv,aku d temukan ngan seseorg...masa tu aku on day nk blik kg,aku yang sepatutnya naik bus pkul 6.30 petang t'naik bus yg pkul 6 petang..ayaks...p'tngahan jalan aku bru sedar tp pemndu surh truskan....hehehehe..terima kasih,pkcik...huhu..so,dlm bus tu aku duk kt seat yg k'btulan ksong..smpai stu p'hntian ntuk makn n solat Maghrib,xsemena2 ade sorg mamat ni tegur aku...mcm2 ye tanya...ayaks...aku ni jenis yg peramah,bls bliklah..*peramah ke aku??..ahakz...dr stu aku nmakan dia c K....rupa2nya,dunia ni kecil je...c K ni adlah bdak kg atas kg aku n plak stu scol ngan aku dlu...senior aku...Allah....suka sorg aku time tu....ayaks...
pkul 9 lbh aku smpai kt stsen K.T n mata aku melilau2 cari my bro n tanpa d sngka2,c K ni berlari2 m'gejar aku...aku ingt aku t'tnggal ape2 ke...rupa2nya ye nk no phone n nma pnuh aku...aku plak yg dh lmbat ni trus je bg tnpa fkir ape2....siap mntak tulis dlm buku ye laie...hahahahah...mcm artis r plak...ahakz...*sebetulnya aku ni amatlah pyah nk bg no ke org....
n then,after 3 ari tu,deringan hndset aku mendayu2 tp aku xlyan sbb bz...5 kali mscal,1 msj smpai...lbh kurang cmni r ayat,aku pn lpa...

"Salam...ingt laie tk??.."
"Salam Kembali...maaf,sape ni??"..
"sampai ati xknal dh..bru je jmpa n sembang 2-3 ari lpas..."..
"btl sy xknal...maaf..."
"ni K...xknal ke??..yg jmpa atas bus tue...ingt??.."
"YaAllah....awak rupanya..."...n b'larutan hnga 2-3 blan jgak kami b'msj...hnggalah pada bulan yg ke-5..

"maaf,kite stop d sini shja sbb ade org nk msuk sy..."..noktah tanpa ade p'blasan...

dan 21/01/2011 mlm...segala2nya t'bngkar....
rupa2nye c K ni kcwa msa aku gtau ade org nk msuk...ye amat skit n pdih bila bca msj aku...
n mlm td ye trus terang...luah segala2nya...
YaAllah,apekah ini sume??....namun aku hnya mmpu..

"K,andai ade jdoh,kite ttap bersatu...jgn ikutkan ati n emosi,sama2 mhon p'tnjuk dr-NYA...bnda ni bkan ntuk seketika tp untuk selama2nya...sy pun xdpt trima laie coz ia amat cpat n pntas..bglah ruang n masa,k...InsyaAllah...Allah Maha Tahu.."

aku tahu c K amat kecewa tp aku xnk kecewakan dia andai aku trima dia dlm k'adaan t'pksa n simpati...aku prnah d kecewakan so,aku fham cmna pasaan org yg d kcwakan...aku b'syukur coz c K faham n bg masa n ruang ntuk kami fkirkan...

YaAllah...dulu aku pernah d kecewakan..dulu pernah cintaku d dustai n d bohongi...oleh itu YaAllah,aku mohon tidak mahu YaAllah,kerana kebncianku pd Cinta membuatkan aku mengecewakan hati n perasaan seorg hamba-Mu YaAllah...tunjukkilah aku & dia jalan keluar...andai ini adalah jodohku yg Engkau berikan ntukku,berilah aku ketabahan ntuk hadapi semua ini...Engkau Maha Mengetahui segala gelodak hatiku,YaAllah...hanya pada-Mu aku bertawakal n berserah diri....Amiin YaRabbal Alamin....

citer kedua..

dalam ketika n masa yg sama,aku d kejutkan pula ngan kemalangan kecil yg m'babitkan family akak aku....citernya begini...meke on da way pulang dr Kuantan smlm setelah seharian klmrin ade 'date' with Doc ntk rawatan susulan anak buah aku,Izzah...meke smpai dlm pukul 11 lbh..aku yg duk dlm bilik ni xm'syaki ape2..adik aku yg p bukak pntu n amik ank buah yg kecik tu msuk bilik aku...bising skli akak aku sruh tgk stocmah ye,ade darah..aku ingt bnda kcil je...mai plak anak buah aku yg bsar gtau n aku pun kuor n tgk kt hlaman umah...

YaAllah....rabak Exora my bro...kete diorg t'lnggar lori minyak yg tetiba b'hnti m'gejut...Subhanallah...akak aku m'glami bngkak2..anak buah aku yg sulung sedikit luka n yg sorg laie pdih hdung...yg kcik sedikit t'cmpak...YaAllah..lori tu plak lpas ye b'hnti tanpa rasa segan silu trus p..aku rasa ye xsdar...kesian my bro...dh r kete dia stu laie rosak..moto dia pun rosak..ni cmpur plak...Allah....
bertimpa2 ia d uji nmun aku salute..aku tahu dia kecewa nmun dari riak wajah dia selamba...mulutnya hnya sibuk m'yebut2 nama ALLAH...yg tu aku tabik spring kt ye...ye phon kemaafan dr ank bini dia ngan ape yg t'jd...
ape2 pun kite sbg hamba bile Allah cakap 'Kufayakun',jgnlah kite tolak n m'yalahkan taqdir...Allah lebih Mengetahui ape yg terbaik ntuk hamba2-Nya..d sebalik keskitan n kepritan itu,ade sejuta hikmah yg tersembunyi...InsyaAllah,kite redha n sabar trima segala2nya,cahaya menanti kite d hadpan..InsyaAllah...



post signature


0 MeTeoR:

myfreecopyright.com registered & protected

 
METEOR GARDEN,u da best!!