Sidang Meteor

Monday, April 25, 2011

Kering...

Assalamualaikum...

membicarakan tentang hala tuju kehidupan...
ada ape erk pada kehidupan nie??..
hidup ntuk ape??..mkan???..minum???..bermain???...ibadah???....

"kau hidup nie ntuk ape??..aku tgk tiap masa...tiap saat,epi je hdup kau..."
"hahahaha...yup,aku sntiasa epi...kau pun blh epi..."

sesaat sunyi..mencari idea barangkali..

"aku epi sis tp epi aku n kau b'beza...kau aku lihat epi mcm dpt kebhagiaan ntuk selama2nya.."

bahunya d tepuk lembut...terukir senyuman smbil matanya lantas memandang deruan ombak....




yee..kau dan aku memang berbeza...tapi hidup kite tak xb'beza...matlamat kau n aku tetap sama...tujuan kau n aku tetap sama...
cuma apabila kite memilih jalan epi yg sementara,kau xkan nmpak sebenar2nya kebahgiaan d sebalik jalan itu...

KEKERINGAN jiwa n minda menambahkan laie KETIDAKGEMBIRAAN d jiwa...
KEKERINGAN iman amatlah d takuti...kelak d bawa angin yg tiada kesudahan...

hiasilah kekeringan itu ngan Zikrullah...
suburilah kekeringan itu ngan Ketaqwaan...
bajailah kekeringan itu ngan Keimanan...
jgn biorkan sume itu terus menjd KERING...

nota keyboardku:sentiasa basahi jiwa ngan mengingati Allah...jgn menjd hati yg KERING...so..???...



post signature


1 MeTeoR:

Anonymous said...

thanks . done follow you . teruskan menulis ok :)

have a nice day !

myfreecopyright.com registered & protected

 
METEOR GARDEN,u da best!!