Sidang Meteor

Friday, May 25, 2012

:::Kesempurnaan:::


Assalamualaikum n murning...salam satu Malaysia buat kome sume...Alhamdulillah kerana kita masih bernafaz....syukur pada Allah S.W.T.

pagi Jumaat yang aman nyaman..Subhanallah,malam tadi petir berdetum-detam...kilat sabung-menyabung...guruh saling berantakkan membelah langit....hujan turun membasahi bumi...after balik keje kelmarin,aku singgah di pantai untuk merenung sejenak..memandang langit yang indah luas terbentang...mata tertancap d satu balik awan...bukan pelangi...wane wani jelas kelihatan...MasyaAllah...Maha Agung Allah...Subhanallah...namun kekecewaan jelas terpancar kerana aku tiada kamera ntuk merakam detik-detik kecantikkan itu....bukan rezeki....

alrite.....sejenak aku d pantai,d balik batu-batu...mengadap laut...berombak-ombak memukul tepian pantai...anak-anak..budak-budak leka bermain air...lelaki-lelaki dewasa asyik dan sabar menunggu pancingnya d hinggap dek ikan...sang isteri pula setia menunggu bersama-sama anak..Terima Kasih YaAllah...

mendongak ke langit...berfikir-fikir...sempurnakah kesempurnaanku???..dalam mengapai kesempurnaan,adakah aku sudah sempurna??...sempurnakah amalanku??...sempurnakah Ibadahku???..sempurnakah segala-galanya???...mencari-cari jawapan dibalik wane wani yang indah itu...kesempurnaan Allah menakjubkan aku...kesempurnaan Allah membuatkan aku kelu seketika...masih sempurnakah aku???...

pagi-pagi bersiap ntuk ke tempat keje...perfume disembur sana sini,agar kita senantiasa wangi dihadapan orang...tudung dibaiki ngan rapi agar kelihatan agung dimata manusia....langkah demi langkah agar setiap langkahan sempurna dipandangan manusia....

sejenak....
seketika...
sedetik...
adakah aku sempurna laie???...




mencapai kesempurnaan bukanlah mudah yang kita impi2kan..bukanlah mudah seperti yang disangka-sangka..menggapai kesempurnaan ibarat kita ingin menggapai bayang-bayang kita sendiri...sekeliling kaku...putih hitam kelabu menjadi hamparan...wane wani melangkapi segala-galanya...

untuk mengejarkan kesempurnaan,kita kena yakin..kita kena pasti..zahirnya ketetapan,pasti ada pasang dan surutnya...kala kita teruji,satu erti akan terbit.....KESETIAAN...kerana kesetiaan itulah kita bangun dan teruskan hidupan dalam MENGEJARKAN KESEMPURNAAN....

nota keyboardku:berlari ke impian terbang ke puncak awan......andai jatuh...bangkit...bangun...sedia untuk bertempur....


post signature

0 MeTeoR:

myfreecopyright.com registered & protected

 
METEOR GARDEN,u da best!!