Sidang Meteor

Wednesday, March 25, 2009

AKU..


hari ni aku merenung jauh ke dinding pejabat aku..macam2 yang ada diruang minda dan hati aku..sedih,gembira,sebak,sakit,pedih,perit,kecewa dan macam2 lagi..aku mengeluh..hidup amat singkat bagiku..DOSA...satu perkara,satu perkataan,satu kehidupan,satu perjalanan...SUBHANALLAH,masihkah ada jalan kembali untukku???..kini umurku sudah m'langkau 24 tahun tapi k'hidupan aku yang sudah penuh dengan liku-liku dosa dan k'hinaan..PENGLIHATANKU penuh dengan KEMAKSIATAN..PERCAKAPANKU penuh dengan DUSTA & NISTA..LANGKAHANKU penuh dengan KEBODOHAN...PEMIKIRANKU penuh dengan KEKOTORAN..PENDENGARANKU penuh dengan UMPATAN,KEJIAN & FITNAH...melata-lata ditubuh kecilku ini..YaAllah,aku takut pada seksaanMu..aku takut pada api nerakaMU,Ya Rabbi...mata aku pejam,gelap & gelita...DULU,sedikitpun aku tak bersyukur ngan kurniaan dua pasang mata ni,aku guna ke jalan yang dimurkai Allah..DULU,PERCAKAPANKU tak pernah digunakan untuk mengajar & menasihati saudara2ku yang berada jauh terdasar dari TUHAN..DULU,aku hanya ikut je setiap KAKIKU ntuk melangkah pergi kemana sahaja tanpa MEMIKIR kesan & akibat...DULU,umpatan & kejian yang sentiasa menjadi kawanku..namun,aku tak pernah bersyukur dengan semua nikmat yang ALLAH TAALA anugerahkan padaku...DULU,tika aku keseorangan,ALLAH telah mengurniakan aku seorang hambaNYA yang berlainan jantina untuk aku MENGASIHI,MENYAYANGI,MENCINTAI HANYA KERANA-NYA...TAPI,aku sedikit pun tak bersyukur ngan kurniaanNYA..apa yang aku buat adalah hanya melihat sebelah mata..betapa aku lemahnya aku DULU..betapa aku bodohnya DULU..betapa aku tak bersukurnya DULU..hahaha,akulah manusia yang sedikit pun tak bersyukur ngan kurniaanNYA...akulah manusia yang rugi...amat-amat rugi...mataku buka,melihat kembali tapi siling pejabatku menjadi mangsa..APA SEBENARNYA AKU NAK??..APA SEBENARNYA AKU CARI??..APA SEBENARNYA AKU LALUI INI??..Nauzubillah..aku dah jauh dari landasan yang sebenarnya..aku dah jauh terpesong...aku dah jauh lari dari jalan yang betul..aku dah gelincir dari gunung yang menjuram..aku nak balik...aku taknak mati lagi..aku nak pulang..aku nak cuci segala2 kekotoran yang melekit di badan aku ni..aku nk cuci..aku nak bersih..

itu DULU.....................KINI,aku sudah temui apa yang aku hilang dulu...ALLAH masih lagi menyayangiku walau diriku DULU penuh KEKOTORAN & KEHINAAN..aku bangkit dari KELEMAHANKU DULU..aku bangun dari KELENAANKU DULU..aku sedar dari KEBODOHAN AKU DULU..aku terus melangkah dan terus melangkah mencari satu matlamat...DULU adalah sejarah buat perjalananku..DULU adalah pengajaran untukku dalam hidupku..DULU adalah pengalaman ntukku selagi aku bernafas...HARI NI,satu azam sudah aku tekad...HARI NI,satu azam aku nekad...HARI NI,aku ingin meneruskan perjalanan hidup walau penuh ngan dugaan n cubaan...ujian menguji keimananku...ESOK,belum tentu aku BERNAFAS...ESOK,belum tentu aku dapat kecapi...ESOK,belum tentu aku membuat yang terbaik tapi ESOK adalah untuk aku buat yang terbaik dari yang terbaik...moga aku bahagia dengan CINTA RABBI....

0 MeTeoR:

 
METEOR GARDEN,u da best!!