Sidang Meteor

Thursday, March 26, 2009

setelah aku memperolehi kekuatan


sakit....pedih....perit...sunyi...sepi....kosong...


6 perkataan yg dapat kuungkapkan.6 perkataan yang menggambarkan diriku pada saatku menulis.kepalakupening,berpusing-pusing macam kipas diatas siling.aku cuba mengambil novel untuk dibaca tapi mata je tertancap dibuku tapi hati n mindaku,ibarat ada perkara lain yang menanti. hatiku sangat sakit,pedih,perit,sunyi,sepi dan kosong. aku cuba mencari puncanyatapi tak jumpa. terbit pula 3 perkataan sayang, rindu dankasih. sayang pada kenangan aku dahulu, disaat bersama-samainsan yang tersayang. rindu pada sahabat-sahabat yang selamaini banyak memberi dorongan tanpa kusedari untuk meneruskan perjuangan hidup ini. rindu pada saatku kesibukan dengan pembelajaran dan paling aku rindu..rindu pada pesanan-pesanandan nasihat untuk diri ini yang sentiasa lemah dan amat lemah.


".....rabiatul,teruskanlah perjuanganmu. carilah Yang Satu. jangan kau pandang kebelakang lagi. teruskanlah langkahanmu,rabiatul..."


Subhanallah, hatiku amat lega tatkala mendengar bisikan suara kecil itu.tapi aku tetap terus dihimpit dek perasaan yang bercampur gaul ini.arghh!!!..hatiku sakit, jiwaku pedih, mindaku kosong, naluriku sepi...kenapa semua benda ini hadir tatkala aku keseorangan??...tatkala tiada sesiapa disisi...aku bingung..aku menyandar badanku di kerusi sambil memicit-micit kepalaku yang sedikit berdenyut..tanpa sedar,pipiku seakan basah..aku meraba-raba mataku..Subhanallah,aku menangis rupanya..airmataku mengalir dengan laju sekali dan aku menangis semahu2nya..aku adalah hamba Allah yangpaling hina sekali,menangis memohon keampunan dari Allah..aku mengadu pada-NYA..mutiaraku makinlebat menyinggah ke pipiku..YaAllah...........


"......rabiatul,Allah Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani.Bersyukurlah kerana kau terpilihuntuk sedar lebih cepat sebelum kau pejam mata.teruskan langkahanmu,rabiatul.gunakanlah akal yang ada,pandang dengan mata hati,berfikir dulu sebelum melakukan apa2...."


"....tp aku takut bila tiba masanya nanti,masa yang menentukan diri bagi menetapkan janjitemu dengan YARABBI aku tersimpang dari jalan yang terbentang..."


"...jgn bimbang n takut. istiqomahkanlah dalam dirimu,berpegang teguhlah pada tali Allah.redhailah segala2nyaapa yg telah terjadi.bangkit,rabiatul..bangun,rabiatul..hulurkan tanganmu agar engkau tak keseorangan..DIA takkan sia2kan hambaNYA yg benar2 n ikhlas bertaubat. InsyaAllah,perjalananmu akan lebih bererti jika engkau terus berpegang dan bertawakal pada YANG MAHA ESA...."


aku menyeka airmataku. sekuntum senyuman kuukir. mataku cerah kembali. tak gelap lagi,makin cerah..YAALLAH,aku sujud padamu..


Aku bangkit kembali daripada kejatuhandan cukuplah, aku tidak sanggup jatuh lagi
Aku mahu terus berdiri dan berlari dalam memperjuangkan Islam


Aku akan pastikan hidayah Allah adalah milikku dan aku tidak akan berpaling lagi dari jalan ini
Jalan yang membawa perubahan ke dalam diriku dan aku yakin dengan apa yang aku lakukan


"..YaAllah,sekiranya aku banyak berdosa tak kira sengaja atau tak sengaja,Engkau ampunkanlah daku. dosaku yang amat tinggi ini. YaAllah,sekiranya aku terlena lagi, Engkau sedarkanlah akudari terus terlena. YaAllah,sekiranya aku terleka lagi,bantulah daku agar dapat cepat-cepat sedar yang aku hanyalah hamba-Mu yang hina lg dina..ampunkanlah dosaku,YaAllah,ibubapaku,keluargakusahabat2ku serta saudara2ku..kami hanyalah seorang insan yang bernama hamba yang dipinjamkan kedunia niuntuk menjadi khalifah agar mentadbir dunia ngan sempurna tapi kami semua terleka,sombong,ego,bodoh,tak bersyukur.YaAllah,berilah aku satu kekuatan agar aku dapat meneruskan kehidupan atas dunia ni yang penuh pancarobadan tipu daya ini.janganlah Engkau pesongkan hatiku setelah Engkau memberiku taufik dan hidayah...syukran YaRabbi kerana cepat-cepat menyedarkanku..moga aku bahagia n aman ngan CINTAMU YARABBI..."

0 MeTeoR:

 
METEOR GARDEN,u da best!!