Sidang Meteor

Monday, March 30, 2009

ku tertanya-tanya nape harusku give up??..tp...


sahabat2ku,teman2ku,saudara2ku bacalah Al-Quran..jadikanlah Al-Quran sbg guru kite..fahamilah kalam2 ALLAH SWT..kite selalu d landa musibah,ujian,dugaan dan liku2 yang kadang2nya membuat kite amat give up dan yang paling teruk adalah nak je BUNUH DIRI..janganlah kite tergolong dalam golongan yang sia2 kawan2...dalam Quran,kalu kite hayati betul2 semuanye ade jawapannya...


KENAPA AKU DIUJI???..

"Apakah manusia itu dibiarkan saja mengatakan , “Kami telah beriman, sedangkan mereka tidak diuji ? dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar, dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang berdusta ." (Surah al- Ankabut, ayat 2-3)


TAPI NAPE AKU TAK DAPAT YANG AKU IDAM2KAN???...

“Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatau, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.” (Surah al-Baqarah, ayat 216)


BERATNYA UJIAN NIE???...

“Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya.” (Surah al-Baqarah, ayat 286)


KENAPA MESTI FRUST DAN KECEWA???...

“Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah pula kamu bersedih hati,padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya, jika kamu orang-orang yang beriman." (Surah al-Imran, ayat 139)


CAMNA AKU NAK HADAPI SEMUA NIE???....

“Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang, dan sesungguhnya sembahyang itu amat berat kecuali bagi orang-orang yang khusyuk.” (Surah al-Baqarah ayat 45)


TAPI AKU NAK BERHARAP PADA SIAPA??....

“Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain daripadaNya.Hanya kepadaNya aku bertawakkal.” (Surah at-Taubah, ayat 129)


APA YANG AKU DAPAT DARI SEMUA NIE????..

“Sesungguhnya Allah telah membeli daripada orang-orang mukmin, diri dan harta mereka dengan memberikan syurga untuk mereka.” (Surah at-Taubah, ayat 111)


ARRGGGGHHHHH,AKU DAH TAK TAHAN?????..........

“. .dan janganlah kamu berputus asa daripada rahmat Allah.Sesungguhnya tiada berputus asa daripada rahmat Allah melainkan kaum yang kafir.” (Surah Yusuf, ayat 87)


KAPAN BILE HARUS AKU BEGINI????............

“Kerana sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan.Sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan.” (Surah al-Insyirah, ayat 5-6)


kawan2,sahabat2,saudara2...sudahlah,stand up..move on..go on...cukuplah kite berlindung bawah Ya Rabbi coz DIA takkan sia2kan kite...ujian yang datang adalah untuk uji keimanan kite..Al-Quran dah tunjuk dan terang segala2nya tentang jawapan yang bermain2 diruang legar minda kite..Islam agama yang sempurna,yang tidak menyempurnakan Islam adalah diri kita sendiri...sesungguhnya ALLAH YANG MAHA MENGETAHUI..berserahlah pada-NYA dengan hati yang tulus dan ikhlas...


0 MeTeoR:

myfreecopyright.com registered & protected

 
METEOR GARDEN,u da best!!