Sidang Meteor

Tuesday, March 17, 2009

suratku untukmu

maafkan aku F,
ari tu kita berjalan bersama berdua di tepi pantai..kau katakan padaku ada urusan yang ingin diperkatakan..selepas fikir akhirnya aku setuju keluar..rupanya kau ingin keluar & inginkan teman berbicara..setelah penat buat kerja rumah agaknya..

F,
sepanjang pergaulan kita..kita hanya berbicara apabila ada urusan tertentu..tapi hari tu..kau inginkan berbicara tentang bunga,cuaca,sungai dan rerama..mulut kau petah bercakap pada hari itu..kau ingin aku jawab persoalan..dah makan ke??..makan apa tadi??..minum ape??

F,
kau pernah tanya padaku..knpa bila b'bcara aku xprnah m'mndang anak matamu..itulah 'body language' yg tpat bila b'bcara..ya aku tak nafikan..kau kata..hanya sesekali kupandang wajahmu..kadang2 s'olah2 kau b'ckap dgn pokok & tunggul..aku pula,kalu xtunduk hnya m'renung awan & ombak pantai..maafkan aku..

F,
kau melihat pasngan2 d taman bunga b'pgangan tngan..kau komen,betapa romantisnya mereka..knapa tidak kita..kau tanya pdku..knpa kita xsprti mrpati 2 sejoli..knpa kita xsprti rerama b'trbangan..
F,
ya..aku akui..sprti dlm surah AnNabaa'..Tuhan ciptakan kita mnusia b'psangan..hanya DIa yang Tunggal..

tapi F,
fahamilah..kau bkan mlikku..krna kau bkan suamiku..sebab AKU TIADA HAK ntuk m'rnung ank matamu..sebab AKU TIADA HAK memegang tanganmu..sebab AKU TIADA HAK mengucapkan rindu & cinta padamu..sebab AKU TIADA HAK ntuk b'tnya soaln2 mesra..b'kngsi prasaan suka & duka bersamamu..mungkin sbg teman Ya tapi ada batasnya..semuanya HAK tadi hnya dpt kubrikan ntuk seseorg....yg bernama SUAMIKU....

F,
Muhammad SAW katakan yg aku akan jd t'baik skiranya..aku b'laku lmbut & b'ksih syg kpd ahliku (suami & anak2)..tiada pula t'jmpa psanan dr Muhammad ntuk aku b'ksih syg pd thap itu..selagi kau masih temanku..
MAAFKAN AKU..mungkin nanti andai Tuhan pertemukan jodoh kita..kau ingtkanlah pdku..aku msti m'bntumu & m'luangkan masa b'smamu..tatkala itu..doakan aku m'ggnggam erat tnganmu..doakan aku dpt m'renung anak matamu..kitakan renung bersama sgla k'indahan ciptaan ILAHI..

F,
andai aku terlupa..ingtakanlah aku bhwa hdup & matiku hnyalah utk ALLAH..Ingatkanlah aku..keksihku yg prtma m'lbhi ibuku & dirimu adalahMuhammad SAW..ingatkanlah aku..SEMUANYA HANYA AKAN BERLAKU DGN IZIN ALLAHTuhan yg m'rncang & m'cptakan alam..tiada satu daunpun ggur m'lainkan dgn p'gntahuanNya..tiada b'tmu 2 zarah m'lainkan semua dlm kitabNya..SESUNGGUHNYA DIALAH YANG MAHA BERKUASA..INSYAALLAH..

temanmu,R

0 MeTeoR:

myfreecopyright.com registered & protected

 
METEOR GARDEN,u da best!!