Sidang Meteor

Sunday, May 3, 2009

EPI MOTHER'S DAY...LUV U,MUM...



sume manusia atas bumi ni kalu xde ibu,hmm,ntahlah aku nk kate bnde n describe cmne.. (up u all ntuk nilainye..). aku, Rabiatul Addawiyah Abd Wahab amat b'tuah n b'syukur sngt coz aku telah d lahirkan ngan sempurna tanpa ade cacat cela (fizikallah).. IBU, MAK, UMMI, MA, MAMA, MUMMY, or whatever calling still same PEREMPUAN YG BERSUSAH PAYAH
BERTARUNG DENGAN NYAWA HANYA SEMATA-MATA UNTUK MENYELAMATKAN SATU NYAWA YANG TAK SABAR-SABAR UNTUK KELUAR SETELAH 9 BULAN BERADA DLM KEPOMPONG.
murkanya seorang ibu bermakna ALLAH SWT lagilah murka pade kite. Redhanya IBU maka redhalah ALLAH SWT. sampaikan RASULULLAH SAW mengucapkan sebanyak 3 kali bila ditanya siapa yang patut dihormati n disayangi "IBU".."IBU".."IBU"... so,apa lagi nak kite pertikaikan??..ape lagi yg kite nk mempersoalkannya??..aku pelik,amat pelik sbb bnyak mnusia-manusia zaman skang ni blh meninggikan suara kt pmpuan tua.. itu IBU.. blh m'hantar
ke umah org2 tua.. itu IBU.. sanggup menyepak,menampar,menerajang..eh,itu IBU..
bkan KAWAN, bkan MUSUH, tp IBU..wanita yang penuh ngan kasih sayang, yang sanggup bersekang mata hanya semata-mata nk care kite,yg snggup berkorban apa saje demi ntuk melihat kite berjaya n bergembira.. damn it!!!!.. knpa kite masih lagi sanggup nk buat cmtu??.. knape kite tergamak derhaka smpai tahap.. hah,fikirlah sndiri.. bnatang pun pndai jga anak wei..
RABIATUL ADDAWIYAH ABD WAHAB, dulu aku jhat..dlu aku blh d katakan mnusia
yg sntiase xb'sykur..dlu aku time cakap ngan IBU bukan main laei high voice but with frenz..pergh,pijak semut pun xmampus beb..dulu kalu IBU aku suruh aku p kedai or ape2 ke "ahhh,mls r..".."mak ni,xabis2 ngan bnda tu??.." "bnde ape lg lupe nk beli??..gtu skmo,ble2 nk sruh p bli kabor n ingt molek2..eee".. dulu aku kalu time nk sen,bnda keje yg pernah aku bersungut akanku buat tp hanya ntuk sen je..xde langsung ikhlas...dulu aku kalu ngan kawan2,mnisnye muka cam gula tp ngan IBU nk kate gula, hmm,susu pun xde... org ganu pnggil
nyegeh skmo.. dulu aku kalu mak sruh jgn kuor, jgn merewang mane2.. hmm,
haram aku nk follow.. damn it!!!.. itulah aku.. menyesal sngt2.. 24 tahun
aku hdup atas bumi yg aku pnjam dr ALLAH SWT, aku rasa skit pun aku tak hrmati n
sayang dia.. itu dulu... dulu mase aku jahil n bodoh ntuk menilai..


+ Teruskan Pembacaan Anda...


IBU tanya "yoh,nk p mne tu?Hari dh lwat ni.." yoh jawab "ala mak ni,kejap je r"
IBU pesan "yoh,blajar leklok2 erk,ble b'jya nnti ade rzki blh anto mak p naik haji" tp yoh hanya jwb "hmm"
IBU tegur "yoh,pakailah elk2,xmolek pakai camtu" tp yoh jwp sinis "ikt trendlah mak,apalah mak ni"
IBU tanya "yoh,mlm ni temankan mak mengaji erk?" tp yoh membalas "mak,yoh bnyak kejelah yg kena selesaikan,esk2 je r"
IBU pesan "yoh,naik moto tu jgnlah laju2 sangat,doa jgn lupa" tp yoh cakap "ala,yohkan dh ade lsen bsar"
IBU kata "yoh,xelk kuor ngan yg bkan muhrim hnye berdua" tp yoh balas "ala,bkan yoh buat ape2 pun..leceh r mak ni"


teruknye aku dulu.. tu dulu.. kini aku rndu.. mkin rndu.. aku syg.. mkin syg... aku kasih.. mkin ksih.. IBU telah bnyak berkorban kerana aku.. IBU telah bnyak berjasa kt aku.. IBU telah bnyak mengeluarkan air mata hnye kedgilan aku.. IBU ttap berdoa ntuk aku walau aku selalu menyakitinya.. IBU aku msih ade lg.. umurnye dh menjangkau 60 tahun.. dirinye sdah mkin ari makin tua.. dirinye sudah tak terdaya ntuk memarahi n menegurku lagi.. dirinye hanya mampu menangis n berdoa n terus berdoa...
Damn it!!!..apa jnis anak aku ni,YaAllah???..apa telah aku buat ni??..tergamaknye aku melukai n menyakiti ati insan yang telah bnyak b'korban ntuk aku.. arrggghhhh...knape ngan aku ni??.. sering aku mencalari hatinye.. kite selalu meminta IBU kite berdoa ntuk kite agar jd pelajar yg terbaik...kite selalu mengharap IBU meredhai kite agar hdup kite diberkati, xsia2..
kite slalu meminta IBU membuat makanan kegemaran kite...kite selalu mengharap.. meminta.. yang terbaik ntuk kite.. dari IBU.. IBU.. IBU... aku pernah bermonolog kt diri sendiri.. (tak tuju pade sape2 pun tp kalu ade yg terase,maaf bnyak2 erk.. hanya kebetulan je tu).. aku prnah tnya pd dri sndiri "aku ni,nk sesuatu dr ibu bukan main lagi meminta n menyuruh tp bile dia nk sesuatu dr aku terus je aku trik muke n berlalu..ahh,aku
sepatutnye malu pd diri sndiri,pade ibuku n yg pling aku malu adalah pd ALLAH SWT..aku bnyak alasan tatkala IBU memerlukan pertolongan aku..aku bnyak
tak ikhlas tatkala IBU memerlukan tenaga kudratku.." .. lantas teringat aku stu hadis dimana

RASULULLAH SAW bersabda "Celakalah anak yang mempunyai
ibu yang telah tua tetapi tidak dapat berbakti untuk masuk syurga".(Riwayat Hakim)..

YaAllah,celaka???.. Subhanallah,betapa bnyaknye dosa-dosa aku kat
IBUku.. (tu belum campur ngan others sins..bnyak tu..).. YaAllah.... Doa seorang ibu tiada hijab, xde tapis2 bahkan terus meluncur laju ke langit. so,byangkan kalu hati IBU terguris,cmna kite nk buat erk??.. mne leh halang2 dh.. guys,jgalah ibu kite seelok2nye selagi ia bernyawa,jgn menyesal kemudian hari.. think it!!!..
KINI, aku akui. .aku sedar.. aku dpt rasekan yg IBU adalah insan yang amat mulia dr kekasih hati kite.. lebih hebat dari gf/bf kite.. jase IBU yang xdapat
dinilai ngan sen n harta... tak kira betapa besarnya jasa kite,namun ingtlah kita adalah insan yg terhina seandainya melupakan jasa n pergorbanan IBU.. kepada insan yg banyak berkorban untukku dr aku merah hinggalah aku dh berjaya,aku mengucapkan sebillion terima kasih walaupun aku tahu xckup ntuk segala jasa2mu.. SAIBAH BT JUSOH, aku amat menyayangimu.. redhailah aku agar aku dpt keredhaan Peciptaku.. i luv u mum.. muaaahhhh.. thanks 4 everthing..

SELAMAT HARI IBU,MAK..



1 MeTeoR:

Fadhlah said...

hapy mothers day too..mmg begitu sikap org tua..saling melindungi kita yang masih kecil ini..tapi,jgn risau..org tua juga sentiasa memaafkan diri kita..
hehehe

 
METEOR GARDEN,u da best!!