Sidang Meteor

Monday, August 17, 2009

Hidup & Mati Hanya Untuk Rabbul Izzati...

dunia yang semakin hari semakin mencabar membuatkan aku terfikir & tertanya2... ape sebenarnye tujuan aku d cipta????... ape sebenarnye aku d hidupkan??.. untuk ape sume nie????... kadang2 aku berlagak.. kadang2 aku langsung xb'syukur... kadang2 aku ego.. aku buat tapi xfikir ape kesan & akibatnye... putaran dunia ibarat roda... smpai masenye ye akan berhenti gak.. bgitulah jua manusia.. makhluk-Nya...
Kebahagiaan Akhirat hanye dicapai dengan TAQWA, menjauhi kehendak NAFSU & keinginan DUNIA lantas mendekati AKHIRAT & menyerah diri sepenuhnye kpada ALLAH SWT, Pencipta kite.. Terima Kasih,Tuhan..


post signature



Lihat bulan dan bintang
Menerangi dunia
Betapa agung kerajaan-Nya
Lihat pula lah hutan
Sang suria di atasnya
Semua akur pada Yang Esa

Umpama kan sang unggas
Di rimba belantara
Begitulah bandingannya kita
Sungguh kerdilnya insan
Yang diciptakan Tuhan
Ternyatalah Agung Ar -Rahman

Besar niat bahaya
Kita tempuhi jua
Segala perintah-Nya kita laksana
Jauhkan larangan-Nya
Sembunyi atau nyata
Semua untuk faedah kita
Ikhlas kan pada hati
Amal kerna Ilahi
Teguhkan dalam diri kalam Rabbani
Pesanan dari Nabi jadi panduan diri
Hidup dan mati untuk Ilahi

Tiada perkataan layak buat bayangan
Terima kasih pada-Mu Tuhan
Tak terhitung kurniaan
Biara dakwat selautan
Sesungguhnya Kau Maha Penyayang

1 MeTeoR:

noorafzan.blogspot.com said...

yup..
kadang2 kite alpa tapi seboleh2nya sentiasa beringat~

myfreecopyright.com registered & protected

 
METEOR GARDEN,u da best!!