Sidang Meteor

Friday, August 26, 2011

:::Salam Aidilfitri:::

Assalamualaikum...bersua kembali kita diruangan Sentuhan Garden...hehehehe..
Alhamdulillah,beberapa hari laie Syawal akan m'gamit kita...syukur ke hadrat Ilahi kerana kita masih dapat bertemu ngan keriangan Syawal...

Ramadhan,satu bulan yang amat ditunggu2kan oleh para mukmin2 yg soleh/solehah...jugak ditunggu2 oleh meke2 yang ingin bertaubat...Ramadhan hadir dengan penuh kedamaian,keamanan,keceriaan dan yang paling penting ia hadir dengan sejuta rahmat n pengampunan YaRabbi....

namun kadang2,dikala umat lain berpuasa ada laie makhluk2 yg tanpa segan silu minum n makan d khalayak ramai...bulan yang penuh barakah ini diumpamakn seperti bulan2 lain...dimana rasional manusia skang???...

YaAllah,Engkau ampunilah aku serta hamba-hamba-Mu ini yang sedikit sebanyak lalai dari mengerjakan kewajipan-Mu...

Ramadhan kian hampir,menutupi segala2nya...para mukmin amat merinduinya...para jahiliah melompat2 keriangan...MasyaAllah....

kita berjalan dengan penuh megah...
kita melihat dengan penuh kesombongan...
kita mencapai dengan penuh keriangan...
kita berlari dengan penuh kegembiraan...

kita bernafas...
kita melihat...
kita merasa...
kita berjalan...
kita still dapat segala2nya...
jadi,nikmat mana yg patut kita NAFIKAN???...




Alhamdulillah,detum detam sana sini menandakan kita umat Islam sudah hampir merayakn satu perayaan yg dinantikan lebih2 bg insan2 kecil...jalan penuh sesak menandakan warga2 kota pulang ke kampung...pasaraya2 penuh menandakan para2 ibu bapa mencari kelengkapan anak2...sume serba baru...makin dekat menghampiri,makin sedikit masjid2 dihadiri...




berpesan-pesan pada yg hak...
berpesan-pesan pada diri sendiri..
juga berpesan-pesan pada kawan2...

aku pernah buat salah...
aku pernah buat silap...
pada kawan2,member2,sahabat2...
aku susun kesume jari memohon KEMAAFAN diatas segala KEKHILAFAN selama kita kenal...
pada sahabat2 blogger,maafilah Meteor Garden yg tidak sempurna ini andai ada tulisan2 yg membuatkan para pembaca terkecik ati,terasa...


p dapur cari api...
api tak jumpa,mancis dijumpai..
aku yang naif berdirinya d sni...
SALAM AIDIFITRI.....


nota keyboardku:aku rindu pada sorg teman..sorg teman yg sudah lama xdgr kabar biter...aku rindu gelak tawanya..rindu pd senyumannya..pd senda guraunya...apakah dia masih merindui n ingat sepertimana pasaanku kepadanya???..maafi aku teman andai aku ada buat sesuatu yg menghiris hatimu..YaAllah,pertemukanlah aku dgnnya...


post signature



3 MeTeoR:

Anonymous said...

selamat hari raya

msredcheesecake said...

Meriah sambut raya, jgn lupa keistimewaan 10 malam terakhir ramadhan...

Selamat hari raya maaf zahir batin

Cik Namn said...

orang cakap..kalo kite rindu kt seseorang,..xmustahil org y kite rindui itu pon rindu kat kita tau..
SELAMAT HARI RAYA..MAAF ZAHIR BATIN!

myfreecopyright.com registered & protected

 
METEOR GARDEN,u da best!!