Sidang Meteor

Tuesday, September 25, 2012

:::Oh,Rupanya Aku Terlupa:::

Bismillahirrahmanirrahim...

mana mungkin aku terlupa...disaat tangan yang penuh ngan urat menyuap makanan ke mulutku...
mana mungkin aku terlupa...dikala kudratnya yang kian tua tetap mengeluarkan keringat...

aku: ibu,cikgu nak duit yuran...kalu tak bayar, amin tak dapat masuk periksa...
ibu: (tersenyum) bagitau ke guru amin, minggu depan amin bayar ya..
aku: tapi ibu nak amik dari mana?
ibu: (tetap tersenyum)

oh,rupanya aku terlupa...dia tak pernah jemu...
oh,rupanya aku terlupa...dia tak pernah bersungut...
oh,aku masih terlupa...dia tak pernah mengeluh...

ibu: amin, ibu ada masakkan ayam untuk amin ari ni.
aku:(sambil melompat2 kegembiraan)..yeyeyee..
aku:ibu,amin abiskan ya? ibu dah makan?
ibu: (mengangguk sambil tersenyum)

masih aku terlupa..d tngah2 mlm kau memakan sisa2ku...
masih aku terlupa...d tngah2 mlm kau berjaga agar aku tak d gigit nyamuk...
oh,aku masih terlupa...


p/s:sumber dr image pak google..

ibu: amin tak balik ke minggu ni??
aku: maaf,bu...amin sibuk ni,bnyak sngt keje ni...(terus letak gagang)
ibu: (tetap tersenyum)

aku tetap terlupa....susuk tubuhnya yg tua ttap tak jemu menunggu kepulanganku...
aku masih terlupa...telefon asyik berbunyi2...

kini...aku baru mengerti...
kini...aku baru sedar...
kini...aku baru faham...

ibu,maafkan aku...
ibu,ampunilah aku...

hanya tinggal dua nisan yang terpacak kaku d situ...titis demi titis airmata jatuh d atas tanah yang masih merah itu...

"Dan Kami wajibkan manusia berbuat baik kepada kedua ibubapanya; ibunya telah mengandungnya dengan menanggung kelemahan demi kelemahan (dari awal mengandung hingga akhir menyusunya), dan tempoh menceraikan susunya ialah dalam masa dua tahun; (dengan yang demikian) bersyukurlah kepada-Ku dan kepada kedua ibubapamu; dan (ingatlah), kepada Akulah jua tempat kembali (untuk menerima balasan)" [Luqman 31:14]


nota keyboardku:yup,aku amat payah ntuk bahagiakan ibu...ntuk diri sndiri,fahamilah dan mengertilah ibu......



0 MeTeoR:

myfreecopyright.com registered & protected

 
METEOR GARDEN,u da best!!