Sidang Meteor

Sunday, June 21, 2009

Kembara Aku...

Subhanallah... ayat pertama yg kuor dr bibir mungil aku ni tatkala aku menjejak kaki kat pntai.. pada ari kamis baru ni (19/06) aku & 3 laei member aku p jalan2 kat pantai.. ajat aku ntuk p pantai termakbul gak.. Alhamdulillah.. hehehe... thanks pade ipin coz sudi p.. juga pd wan & ct... pic ni aku snap mase aku duk makan kepok & pisang goreng.. korang nmpak tak ujung yg berhampiran ngan bukit tu???.. itulah sampan2 yg d gunakan oleh para2 nelayan ntuk p mencari rezeki d laut.. aku xsnap dkat coz camera ni dh abiz aku zoom dh.. stakat tu je yg aku mampu... huhuhuhu..

tatkala aku nengok this pantai, lebih2 laei nengok ombak2nye.. amat tenang sikit jiwa aku ni.. syukur pade Yang Esa, aku masih dapat melihat kebesaran-Nya.. segala masalah2 aku yang aku hadapi seolah2 tenang bile nengok ombak2 ni.. feel aku mai.. hhahahahaha.. pantai ini membuatkan aku yg dlm kesedihan kembali terubat.. ati aku mula rase ade sesuatu kekuatan.. aku ingt semula pada stu warkah yg aku dapat dr Arwah... YaAllah, aku tak harus sentiase sedih...



post signature


Alhamdulillah,aku rase prob aku & kesedihan aku bagaikan hlang..
aku xnk dh sedih2.. aku tetap aku.. aku harus jadikan sume ni adalah
ujian, dugaan, pengalaman serta rencah hidup ntuk aku teruskan hidup
ngan penuh KESABARAN, KEKUATAN serta KETABAHAN yang kuat.. aku still
ade kwn2 & yg pnting MY BELOVED FAMILY... yeeeee... aku buang my sad
& prob kat pantai.. ahahhahahaha..

"Allah tak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya"

kita di uji sebab ALLAH sayangkan kita....bila kita di uji..barulah
kita tahu di mana kelemahan dan kekurangan kita..dan di mana kekuatan
kita...ALLAH duga kita sebab nak lihat kita sabar kah dengan segala
ujian di dunia ini supaya akhirnya kita akan memperolehi syurga yang
tiada bandingan...hanya insan yang benar2 layak saja akan dapat yang
terbaik...
semakin banyak kita di uji..sebenarnya melatih diri kita agar lebih
sabar dan tabah dalam mengharungi masalah dunia yang sementara nie...
ingat..ALLAH tak akan zalimi kita...,tiap perkara yang terjadi pasti
ada hikmah..banyak2 muhasabah diri dan dekatkan diri ngan ALLAH...
lagi pun tiap kesabaran kita ALLAH dah janjikan ganjaran..so banyak2
kan bersabar..pasti segala kekecewaan ALLAH akan gantikan yang lebih
baik...amieenn..

kate2 seorang kawan ntuk aku.. bile aku bace & hayati betul2, baru aku sdar
gak yang aku harus bangkit.. Allah Sayang Aku..
so,maknanye aku terdayalah ntuk hadapi sume ni..

2 MeTeoR:

Fadhlah said...

mesty ruby mengah lepas lompat2 tu kan..hahahaha
p/s:awat padamkan muka tu..ada cili ker celah gigi tu...

ruby chai said...

bkan ade cili tp jnis org yg low profile,tkut bile show face tu kan xckup tngan nk lyan...hahahhahahahaahaha..

 
METEOR GARDEN,u da best!!