Sidang Meteor

Monday, June 15, 2009

YaAllah,selamatkan die..

pg td aku d kejutkan satu berita yang membuatkan aku tersentap & terduduk... lepas aku solat subuh, hndset aku memekik.. nombor yang tak d kenali memenuhi skrin aku..

"Assalamualaikum..".. aku memulakan bicara..
"Wa'alaikumussalam.. akak.. "... balas d sana..
"yee, saya.. sape ni??"....
"akak.. Abg Amin... ni Atam... Abg Amin,kak.."... suara d sane seakan2 tersekat2...
"kenapa ngan abg amin??"...ati aku makin berdebar2.. ingin tahu apa yg terjadi kat Amin..
"Abg Amin xsedar.. skang Atam ade kat spital ni.. die jatuh tadi mase amik wuduk.. kepalanye berdarah.. die langsung xsedar,kak.. kami panggil xde langsung sahutan.. ".. Atam menerang ngan suara yang ketar2.. aku terkesima.. aku terduduk.. aku kelu.. baru semalam aku bercakap ngan ye.. aku bergurau ngan ye..
"akak nak balik tak??".. suara c Atam memgembalikan aku ke alam nyata..
"xtau lagi,Atam.. sebab besok akak ade kuliah.. InsyaAllah,jumaat nnti akak balik.. kirim salam kat abah & ibu,k.. ape2 perubahan Abg Amin,jgn lupe gtau kt akak erk.."ku membalas ngan suara yg sedikit mendatar.

Ingin aku balik namun aku xleh ponteng kuliah lebih2 lg bengkel.. aku xnk dah ponteng bengkel..talian d matikan.. aku bersimpul duduk, meraup wajah yg xkeruan ni..
wajah2 ceria c Amin kembali menerpa ke ruang ingatanku.. masihku ingat satu ari perjumpaan kami, aku lihat wajahnye amat ceria.. walaupun dirinye sakit namun die sedikit pun xtunjuk kesakitan die.. aku salute die.. perjumpaan itu aku dapat rasekan yang die seakan2 xnak lepaskan aku p.. die senyum sambil memandang wajah aku.. kami tak berapa cakap banyak..
pagi tadi, sejadahku menjadi tempat tadahan airmateku.. aku takut.. aku xnk kehilangan lagi.. cukuplah dulu aku pernah kehilangan orang yg tersayang.. YaAllah,apakah ini satu lagi ujian untukku lalui??.. kul 9 tadi aku call ibu Amin, tanye keadaan die.. ye still camtu.. tak sedar laei.. Amin berada dalam pemerhatian yang amat serius kerana... let be it.. hanya Allah Maha Mengetahui..
Aminfaidzul Hakim Alias, insan yang aku kenali dari alam persekolahan walaupun die bukan satu scol ngan aku.. aku pun xtau camna kami kenal.. dulu mase scol, mase budak2 laei, kiteorg sllu gaduh & bermasam muke.. die selalu ngutuk aku.. aku selalu jer nangis.. hinggalah satu saat d mane tamat scol, kami lost contact.. masing2 membawa haluan diri.. sampailah pade satu mase, aku tak tahu tahun berape (tp aku ingt mase tu aku still stdy kt TATI).. Amin muncul.. ntahlah nape.. kena lak mase tu aku dah berpunyer... hingga membuat aku & pakwe aku selalu gaduh.. aku tak pernah citer hal Amin kat kawan2 aku hatta kat famili aku sekalipun.. bagi aku, Amin tak penting ntuk d gtau kat kwn2 aku.. namun entahlah, ape motif ye hadir waktu aku dah berpunyer.. hanya Allah Maha Mengetahui... hinggalah sampai satu tahap aku tahu segala2 citer tentang hidupnye lepas abis scol.. YaAllah....
rupenya2 ape yang aku tahu dari sumber yg d percayai, c Amin rupe2nye memendam rase ngan aku.. ye membawa diri selepas abiz scol.. hidupnye jd kucar kacir.. ntahlah,aku pun xfaham ye memendam rase camna.. aku pun malas tau waktu tu sebab aku dah berpunyer.. ntahlah.. kini.. dia sedang bertarung ngan maut.. Subhanallah..

YaAllah Ya Tuhanku, Engkau Maha Mengetahui lagi Maha Agung, selamatkanlah insan yang bernama Aminfaidzul Alias. Kuatkanlah dia untuk melalui segala2nya. Seandainye Engkau cabut nyawanye, aku mohon ampunilah segala2 dosa2 yang dia telah lakukankan sepanjang kehidupannya dulu.


post signature



2 MeTeoR:

kuSut said...

semoga dia xda pape...
amin...

ruby chai said...

ruby pun arap camtu gak,kusut..
hmm..thanks,kusut..

 
METEOR GARDEN,u da best!!