Sidang Meteor

Tuesday, August 4, 2009

YaAllah,berilah kekuatan pd hamba-Mu ini...


kadang2 ape yang kite mau seringkali tak dapat namun ape yang kita xnk itulah dapat... sume umat yg duk atas dunia ni inginkan benda @ sesuatu yg betul2 diorang nak.. begitu jugak aku.. semalam lagi aku d landa kesedihan d campur lak ngan masalah pencarian.. pencarian seseorang sudah memakan mase berminggu2.. namun belum jua ku temui.. perjalanan hidup kite masing2 ade hadnye.. ade yg pnjang, ade yg pndek.. like bridge.. citer pasal perjalanan hdup aku, penuh onak n duri.. kite sume ade pengalaman hidup.. ade yg sedih, suka, duka, gembira & macam2 laeikan... aku ibarat langit, yg kadang2 mendung & kadang2 terang... aku pernah d hina, d maki.. aku pernah d kecewa... aku pernah d sakiti... aku menangis dan aku pernah menipu seseorang.. itu sbb aku mencari insan itu.. Allah bayar cash, hdup aku ibarat buah tembikai mennti d belah.. selagi aku tak mohon maaf selagi itulah aku xtenang... rupe2nye begini perasaan bg org yg berslah.. YaAllah.. namun ia banyak memberi aku pengajaran.. pengajaran yang amat amat berguna dlm hdup aku.. kesedihan melanda hidupku.. aku sedar, selama aku hidup, aku xdpt memberi kebhagiaan pd seseorang.. aku tak nafi & aku akui.. sampai detik ini aku tak dapat lupakan dia.. mesti korang kata aku bodohkan.. kerana Allah aku mencintai dia.. kerana Allah jualah aku redha n ikhlas menerima segala ketentuaanNya... huh..
bile aku rase kekosongan, aku amik wuduk & renung balik segala perbuatan aku d mase dulu.. ape yang terjadi sume ade hikmah.. Allah SWT dh jadikan sumenye sempurna.. setiap ape yang Allah aturkan ntuk kite mesti ade hikmah yang teramat besarbuat kite... rahmat disebalik ujian itu mungkin ade lambat, mungkin ade cepat dapat kite rasai... aturan Allah itu sungguh n amat indah walaupun kite menafikan..
Allah Maha Mengetahui, saat aku lost, Dia hadir... saat aku down, Dia datang.. aku tenang.. aku damai... aku aman.. namun, aku hnya mnusia.. yg kadang2 tewas... aku kini terus berjalan & terus berjalan.. mencari diri aku yang sebenar.. ujian yg datang memberi aku sejuta ketabahan... maybe dulu aku jauh.. jauh dr yang Maha Esa.. adakah ade peluang kedua lagi ntuk aku menebus segala dosa2 aku???????????...
Allahuakbar.................


post signature


‘Tidak ada kesusahan (atau bala bencana) yang menimpa (seseorang) melainkan dengan izin Allah dan sesiapa yang beriman kepada Allah, Allah akan memimpin hatinya (untuk menerima apa yang telah berlaku itu dengan tenang dan sabar) dan (ingatlah), Allah Maha Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu.’ (At-Taghabun:11

1 MeTeoR:

Dinding Cantik said...

amien.. moda dimakbulkan doa...

 
METEOR GARDEN,u da best!!