Sidang Meteor

Saturday, October 3, 2009

Menulis Tanpa Paksaan...

salam menemui kawan2ku... lamanya aku xupdate my blog ni.. beselah, org besar sntiasa bz.. hohoho.. 1st, aku nk ucapkan congrate kt Amirul Mukmin coz ari nie ye convo kat Universiti Malaysia Pahang... tahniah skli laei,mir... hmm... ari ni aku ada kt kg laei, esk InsyaAllah kalu xde aral aku akan berangkat p Kemaman ntuk m'hadiri 1 seminar Keusahawanan yg bermula 5-9hb ni at TATiUC... kalu ikutkan ati aku ni, malas bonar p namun akukan pelajar mithali... hahahahahaahaa...
hmmm... actually, dh 5 hari dh aku d landa kedemaman... 2 hari tekak perit, nak telan ayaq liuq pun pedih.. skang ni kan musim orang demam... hah, aku nk citer stu bnda sikit ni... malam ari tu, aku lupa malam apa.. ngah best nengok citer, hndset aku b'bnyi.. bip..bip... 'tengok bulan kat luor', itu bunyi ayat msj tu.. dr c pyan.. aku pun ape laei, bukak tngkap nk nngok bulan tu.. tp xde pun.. yg ade just kecerahan d malam ari.. pastu c Fiq lak anto ayat yg sama.. hati aku berkata 'amendelah mamat 2 org ni yg b'iya2 sngt nyuruh aku p nngok bulan tu"... aku pun trunlah ke laman umah aku.. dongak ke langit smpai berputar2 kepala aku ni.. hohoho...
MasyaAllah... cntiknya... bulan n s'bijik bintang duk dlm stu kwasan d sekitarnya d lingkari stu bulatan seumpama pelangi yang amat cntik n menakjubkan.. bg aku r coz slma aku hdup 24 thun ni, hayat xprnah nengok kejadian sebegini... c Fiq lak ape laei, jiwang karat dia sdah dtg... hahahahhaha... mmang jwang karat tul c mamat tu...
itulah kejadian Tuhan yg amat indah...

p/s: Al-Fatihah ntuk kawan2 kita d seberang sana yg mana negara mereka telah ranap musnah..moga2 meke sume tabah n sabar hadapi ujian Allah SWT ini... InsyaAllah..

post signature




3 MeTeoR:

HonEyBuNNy said...

selamat berblog kembali...hiihihiih.....n alfatihah jgk tok kwn2 kita d sna...

d 4 dahlia said...

tepu2 dia pon ada juga nk dikongsi bsama..aduh nape ruby xfoward msg mmber 2 kat sy?? mlepas ar tgk bulan cantikk cm ruby gmbrkn 2..huhu..

ruby chai said...

to honeybunny:
salam2 berblogging too..moga2 kawan2 kita d sana d lindungi-NYA..Amiin..

to dahlia:
ajat nk forwad dh tp akbt ada k'slpan tknikal yg xdpt d elakkan,maka ia xdpt d frwadkan..hehehehee...

 
METEOR GARDEN,u da best!!