This is default featured slide 1 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 2 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 3 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 4 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 5 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.


Sidang Meteor

Tuesday, April 7, 2009

AKHIRNYA..

cukup sudah setahun aku keje..Alhamdulillah,syukur pada Ilahi atas RahmatNya coz still lg bg aku bernafaz..YaAllah,sepanjang aku bekerja disini banyak memori,kenangan n cerite suka n duka...dari mana aku nak start erk??...hmm..mula-mula aku dpt keje,aku b'syukur sngat coz banyak benda yang aku dapat buat..byar loan,byar segala hutang piutang aku kat mereka2 yg terlibat n paling penting juga mase tu,aku nk kawen..Subhanallah,kite hanyalah manusia yg hanya mampu merancang n Tuhan jualah yg menentukan..kadang-kadang kite dapat nikmatNYA tp kite tak sedarkan n bile sudah hilang baru kite sedar betapa ruginye tapi itulah manusia...
hidup mesti d teruskan walau pahit macam mana pun...selagi kite bernafaz selagi itulah kite diuji dan diduga olehNYA..sesetengah ade yang tewas & ade yang gagahi melangkah...selama aku keje n diuji oleh ALLAH SWT,kadang-kadang aku tewas jugak hingga tahap orang cakap 'tewas tahap gaban' dh..ibarat macam aku xleh trima Qada & Qadar ALLAH SWT t'hadap aku,mcm tak adil buat aku..macam2 r terbit dalam kepala otak aku ni..kenape aku???...kenape aku msti aku???...knpe tdak orang lain???.....arggggghhhhhh..!!!!!!!!!!!!!!
tapi kini,detik aku taip this post barulah aku sedar...barulah aku memikir...mataku berbuka ngan amat luas...keje aku perlu selesaikan....aku kena bangkit...aku kene stand up...move on...ALLAH SWT TAK ZALIM & DIA SEDANG MERANCANG YG TERBAIK UNTUKMU..airmataku jatuh..airmata yg aku tak tahu nk tafsirkan..suka,duka,gembira,bahagia @ keinsafan.. Pengalaman banyak mengajar aku erti sebuah yg dinamakan KEHIDUPAN... tp itulah aku,seorang insan yg bernama HAMBA amat lemah & hina..rahmatNYA yg kite tak tahu disebaliknya..hanya SABAR yg menjadi kekuatanku ntuk terus hidup..
wahai sahabat2ku,jgnlah menangis..jgnlah kau bersedih..sapulah airmatamu..bangunlah..bangkitlah..renunglah ke langit dan ke bumi..tuluskanlah ati mu agar kita tak lari dr tali YA RABBI... maafkan aku segala2nya wahai insan yg pernah aku lukai dulu.. Akhirnya aku kembali pada RABBI setelah lama aku terpesong.. terima kasih YA ALLAH kerana tidak pernah melupai aku walau aku banyak melupaiMU dulu.......

Monday, April 6, 2009

manusia tak perfect..amat mudah berubah..

ati kcil kite sering t'tnye2kan....
nape org boleh berubah???....
dlm waktu yg singkat je nape prasaan n hati yg b'gelar mnusia ni bleh berubah???........

TODAY
i misz u,suka u..perlukan awak d cc mmang xprnah lekang d bbir...
TOMORROW
sy bz,kredit xde xtpup lg...sy ade keje nk buatlah...plak...

TODAY
"syg duk wat pe tu??",pnjang plak die balas "xde wat pelah ucuk,rindukan ucuklah,kpala ni asyik ingt kt ucuklah..bla lak dpt juper erk"..
TOMORROW
"xde pe..".."x".."ok"..ni je yg die blas ble kite tnya duk wat pe...b'tuah pnye gf/bf..

TODAY
Kalu leh,tiap2 detik nk duk dpan mte kite je smpaikan tv kt depan tu yg tgk die lak.."dr tgk tv baik tgk muka ayang.."..rndu katenye..
TOMORROW
Bila kita datang dekat je... "apa dekat2 ni.. rimas ar..."..pntingkan tv lg dr kite..huhuhu..

TODAY
tiap detik,tiap saat,call n msj..xhnti2 smpaikan mak bapak pun rimas.. sampai adk cakap "kau ni operator telefon ke? asyik jawab call setiap saat?"... dan kita membalas dengan senyuman... "lover aku lah..."
TOMORROW
mate kite sntiase tgk ke skrin hndset..kdang2 b'lari bla hndset b'dering tapi hampa..satu habuk pun xde brta dr die..

TODAY
pergh,msj free yg 500 tu kalu blh nk perabih dlm mase 2 saat je..
TOMOROW
5 saat pun xt'gerak apatah lg 2 saat ntuk perabihkan msj free tu..tatkala mmber b'blas msj,kite sbuk gak tp dlm ati Tuhan je tau..sedih wei..

TODAY
kejap2 si dia msg... "selamat pagi", "selamat tgh hari", "sihat ke", "dah makan"
TOMORROW
8, 9 msg kita hantar, belum tentu dia balas.

TODAY
kejap2 nak peluk... kejap2 nak pegang tangan... sambil si dia berkata "saya nak gengam awak erat2, xnak awak lari dari pangkuan saya"
TOMOROW
si dia berjalan mcm atlet negara... ke hadapan seribu batu... malah siap si dia berkata "cepat ar jalan... mcm siput ar... lembab..."

Semua ni pernah berlaku kan...dan mungkin sedang berlaku...aku,anda,atau sape2 yg slg nyawanye b'dnyut..inilah hakikat..susah nak cari seseorang yang memahami...walau mcm mana pun si dia lakukan..kita still setia kan...walhal, mungkin ada ramai ag yg leh ganti...itulah maknanya "SAYANG"....lagi kita nak lupakan, lagi kita ingat....lagi kita benci, lagi kita suka...lagi kita jauhkan diri, lagi kita rindu kan....nak wat cam ne....redha je la... walau pun terluka..... ....move on.........go on..da best ur life n kmbali pd RABBI..tu je yg sbnar2nya..

resah..

Senjakala yang menggamit
Resah dalam perjalanan
Meniti waktu dengan pasrah
Mengharap secangkir kasihMu

Tika dedaun berguguran
Mengimbau kenangan semalam
Apakah dosa-dosa ini akan terampun
Dalam perjalanan kembali
Untukku menuju Ilahi

Tuhan
Kurniakan kasihMu
Munajatku di penjuru malam
Menghapus dosa yang silam
Ingin ku cubit dan kulontarkan
Bersihkan diri menghadapMu

Resah
Menangis dikalbuku
Tika kenangan dahulu menyapa sanubariku
Pasti nasuha yang ku munajatkan
Menyulam hasrat kasih sejati
myfreecopyright.com registered & protected

 
METEOR GARDEN,u da best!!