Sidang Meteor

Tuesday, April 7, 2009

AKHIRNYA..

cukup sudah setahun aku keje..Alhamdulillah,syukur pada Ilahi atas RahmatNya coz still lg bg aku bernafaz..YaAllah,sepanjang aku bekerja disini banyak memori,kenangan n cerite suka n duka...dari mana aku nak start erk??...hmm..mula-mula aku dpt keje,aku b'syukur sngat coz banyak benda yang aku dapat buat..byar loan,byar segala hutang piutang aku kat mereka2 yg terlibat n paling penting juga mase tu,aku nk kawen..Subhanallah,kite hanyalah manusia yg hanya mampu merancang n Tuhan jualah yg menentukan..kadang-kadang kite dapat nikmatNYA tp kite tak sedarkan n bile sudah hilang baru kite sedar betapa ruginye tapi itulah manusia...
hidup mesti d teruskan walau pahit macam mana pun...selagi kite bernafaz selagi itulah kite diuji dan diduga olehNYA..sesetengah ade yang tewas & ade yang gagahi melangkah...selama aku keje n diuji oleh ALLAH SWT,kadang-kadang aku tewas jugak hingga tahap orang cakap 'tewas tahap gaban' dh..ibarat macam aku xleh trima Qada & Qadar ALLAH SWT t'hadap aku,mcm tak adil buat aku..macam2 r terbit dalam kepala otak aku ni..kenape aku???...kenape aku msti aku???...knpe tdak orang lain???.....arggggghhhhhh..!!!!!!!!!!!!!!
tapi kini,detik aku taip this post barulah aku sedar...barulah aku memikir...mataku berbuka ngan amat luas...keje aku perlu selesaikan....aku kena bangkit...aku kene stand up...move on...ALLAH SWT TAK ZALIM & DIA SEDANG MERANCANG YG TERBAIK UNTUKMU..airmataku jatuh..airmata yg aku tak tahu nk tafsirkan..suka,duka,gembira,bahagia @ keinsafan.. Pengalaman banyak mengajar aku erti sebuah yg dinamakan KEHIDUPAN... tp itulah aku,seorang insan yg bernama HAMBA amat lemah & hina..rahmatNYA yg kite tak tahu disebaliknya..hanya SABAR yg menjadi kekuatanku ntuk terus hidup..
wahai sahabat2ku,jgnlah menangis..jgnlah kau bersedih..sapulah airmatamu..bangunlah..bangkitlah..renunglah ke langit dan ke bumi..tuluskanlah ati mu agar kita tak lari dr tali YA RABBI... maafkan aku segala2nya wahai insan yg pernah aku lukai dulu.. Akhirnya aku kembali pada RABBI setelah lama aku terpesong.. terima kasih YA ALLAH kerana tidak pernah melupai aku walau aku banyak melupaiMU dulu.......

0 MeTeoR:

myfreecopyright.com registered & protected

 
METEOR GARDEN,u da best!!