Sidang Meteor

Wednesday, April 8, 2009

ALLAH @ MANUSIA......


kite dilahirkan dari setitik air mani yang bg kite bile diperhati elok2 amatlah kotor lagi menjijikkan sebab ia keluar dari lubang yang kalu orang kampung cakap macam air longkang...cube kite renung n imbau balik kelahiran kite...kite d sambut dengan airmata n azan...syukur sebab kite dilahirkan tanpa cacat cela sedikit pun..perjanjian kite antara Pencipta kite akan ditunaikan selepas kite melihat agungnya ciptaanNya..kite dibersihkan n dijaga ngan penuh kasih sayang..ibu bapa mencorakkan kite same ade hitam or putih..ari berganti ari...minggu berganti minggu..bulan berganti bulan..kite dah pandai bercakap n berjalan..p scolah..ayah anto n kasi kite sen..kite suke sngt mase tu kan...kite bljr bnyak ilmu..plbagai ilmukan..ade ilmu hisap,sains,sjarh,bm n mcm2 lagi..pastu kite mlngkah plak ke alam remaja..kite mkin bnyak dpt blajr tntang k'hidupan..buruk,baik,suka,duka n macam2 lagi...
kaki yang selagi boleh melangkah kite akan melangkahkan..kadang2 ade yang tewas bile m'langkaui alam remaja..kite tak sedar ade yang tak suke kat kite..n kite xsdar yang ade setengah yang amat benci kite..nk tgk tapak kaki pun tak lalu...hingga membuatkan kite amat sedih n tertanya-tanya "kenape aku dibenci sangat oleh orang nie??..ape yang telah aku buat nie kat diorang??...Allah amat kejam kat aku....benci..benci...".... Subhanallah,sampai tahap tu kite memikir n berkate..jangan,kawan2...cube kite renung balik ape yang telah kite lakukan mase dulu2..mungkin tanpe kite sedar kite prnah menguris hati n persaan sesorang..mungkin dulu kite prnah menyakiti hati seseorg..Allah Maha Adil,kwn2..dalam hidup semuanya ade pasangannya..perjumpaan vs perpisahan...hidup vs mati...senang vs susah n bgitu jugak ngan hubungan..sayang vs benci...Allah tak zalim kat kite,cume kite je...bagi kawan2 yg pernah mengalami hisup sebegini bersyukurlah sebab ALLAH tak benci pun kite malah DIA sentiase pandang kite n amik kite tatkala kite tewas dalam k'bencian manusia...jgn marah n menyalahkan Pencipta kita bile hidup kite terasa terhina n d sisihkan tapi salahkanlah diri sendiri n resahlah bilemana ALLAH dah tak pandang kite apatah lagi membenci kita...NAUZUBILLAH....wahai kwn2ku..bangkitlah..bngunlah...pnjatkan doa yg tulus lg mulus pd YA RABBI...sbb DIA tak pernah membenci kite hanya kite je yg benci....semaikanlah sifat sabar n teruslah bersabar sebab disana lagi hebat ganjarannya dari atas dunia nie...kebencian dr manusia hnyalah seketika tp bile ALLAH dh benci,atas dnia dh xslamat kt sana pun lgi r tak selamat..fkir2kanlah..renung2kanlah wahai saudara yg kukasihi...
"Fikirkan hal-hal yang paling hebat,Dan engkau akan menjadi terhebat. Tetapkan akal pada hal tertinggi, Dan engkau akan mencapai yang tertinggi."

0 MeTeoR:

 
METEOR GARDEN,u da best!!