Sidang Meteor

Saturday, May 7, 2011

Selamat Hari Ibu...

Assalamuaalaikum....

beberapa jam laie kite akan menyambut satu ari khas ntuk insan yg btl2 ISTIMEWA d sanubari kita....tanpa dia siapalah kitakan???...tanpa tunjuk ajar dia,mungkin kita xkan gapai apa yg ade ngan kita skang...tanpa penat lelah dia,mungkin kite masih d celah2 lorong itu...

ku meniti ari-ari yang mendatang
penuh dengan ati yang tabah
mencari sesuap nasi ntuk 11 mulut yg sedang menunggu
ku percaya rezeki tetap ada

ati kena kuat
minda kena cergas
otak kena cerdas
agar aku tidak tersungkur
11 mulut aku kena jaga

susu sudah kering
beras sudah tiada
keringat masih membasahi
kayuhanku semakin laju
agar 11 mulut tak kelaparan

aku tiba bagai pelangi yg xbercahaya
namun aku tetap berseri
agar 11 nyawa itu tidak gundah melihat
ketiada cahaya d wajahku

MAK...pengorbananmu amat tak ternilai harganya...11 anak kau berjaya mencorakkannya agar menjadi insan yang berguna...
MAK...pergorbananmu amat aku hargai...tiada ungkap atau lafaz yg layak buat bndingan...terima kasih MAK...
MAK...keringat peluh d dahimu tak kau endahkan demi mencari sesuap nasi ntuk kami adik beradik....
MAK...betapa cekalnya atimu dalam mengharungi hidup yg susah ntuk membesarkan kami...

TERIMA KASIH MAK.............

nota keyboardku:bagi aku tiap detik,tiap masa,tiap saat,tiap inci & tiap2 ari adalah ari IBU...hargailah meke selagi meke ada,doakanlah meke setelah dia tiada...

post signature

0 MeTeoR:

myfreecopyright.com registered & protected

 
METEOR GARDEN,u da best!!